CURS 2024/25
|
Activitats de tot el centre
|
Data
|
Objectius
|
|
21-10-2024 |
- Fomentar el coneixement de les tradicions mallorquines: Apropar els infants a les arrels culturals i festives de Mallorca, ajudant-los a entendre el significat de la Festa de les Verges dins el calendari tradicional.
- Preservar el patrimoni cultural: Contribuir a mantenir viva una tradició popular, transmetent-la a les noves generacions perquè no es perdi amb el temps.
- Fomentar la convivència i la cohesió grupal
- Gaudir d’una festa escolar: Crear moments de celebració i diversió a l’escola, on els infants participin activament i gaudeixin d’un ambient alegre i festiu.
- Integrar la comunitat escolar: Implicar no només els alumnes, sinó també mestres, famílies i altres membres de l’escola, promovent la participació comunitària.
|
|
31-10-2024 |
- Educar en valors: Treballar valors com la solidaritat, la responsabilitat, la cooperació i el compromís amb les necessitats socials.
- Promoure l’educació per la salut: Donar eines als infants per entendre la importància d’un estil de vida saludable per prevenir malalties, mitjançant l’exercici físic i una alimentació equilibrada.
- Fomentar el treball en equip i l’esperit de comunitat: Crear un sentiment d’unió entre els alumnes i la comunitat educativa per assolir un objectiu comú.
- Implicar tota la comunitat educativa: Incloure alumnes, mestres, famílies i altres membres del centre escolar en una activitat conjunta que enforteixi els vincles entre tots.
- Gaudir de l’esport de manera lúdica: Convertir l’esport en una activitat divertida i accessible per a tots els alumnes, més enllà del nivell físic o la competitivitat.
|
|
18-11-2024 |
- Garantir la seguretat de tota la comunitat escolar: Assajar una evacuació ordenada i ràpida per reduir riscos en cas d’una emergència real.
- Detectar possibles errors o punts de millora: Identificar problemes en el pla d’emergència de l’escola, com rutes d’evacuació mal dissenyades, temps d’evacuació excessius o confusió en la comunicació.
- Preparar-se per situacions reals: Familiaritzar els alumnes i el personal amb els procediments de seguretat establerts en el pla d’evacuació.
- Posar a prova el pla d’emergència: Assegurar que les rutes d’evacuació són adequades i que tothom coneix la seva funció i responsabilitats (mestres, alumnes, personal no docent).
- Entrenar el temps de resposta: Reduir el temps necessari per evacuar l’edifici de manera segura i ordenada.
- Garantir la comunicació efectiva: Assegurar que els senyals d’alarma, megafonia i ordres es transmeten de manera clara i comprensible per a tothom.
- Promoure la col·laboració amb els serveis d’emergència: En alguns casos, incloure policies locals, bombers o serveis d’emergència perquè ajudin a fer més realista el simulacre i orientin sobre possibles millores.
- Avaluar i ajustar protocols: Recollir dades sobre el desenvolupament del simulacre (temps, comportament, problemes trobats) per millorar el pla d’emergència en el futur.
|
|
22-11-2024 |
- Fomentar l’amor per la música i les arts: Donar a conèixer als infants la figura de Santa Cecília com a patrona de la música i utilitzar aquesta celebració per despertar el seu interès per la música i altres disciplines artístiques.
- Preservar i transmetre tradicions: Introduir als alumnes en les festivitats tradicionals i culturals, relacionant-les amb el context històric i local.
- Potenciar l’autoestima i la confiança: Donar als infants l’oportunitat de mostrar les seves habilitats musicals o artístiques en un ambient positiu i acollidor.
- Fomentar el treball en equip: Promoure la col·laboració entre els alumnes en activitats com corals, concerts o representacions teatrals relacionades amb la música.
- Crear un ambient festiu i inclusiu: Assegurar que tots els alumnes, independentment del seu nivell musical, puguin participar i gaudir de la festa.
|
|
25-11-2024 |
- Fomentar la igualtat de gènere: Ensenyar als infants la importància de respectar tothom, sense distincions de gènere, i promoure una visió igualitària des de la infància.
- Conscienciar sobre la violència de gènere: Introduir el concepte de violència o desigualtat d’una manera adequada a l’edat dels alumnes, a través de l’exemple i les metàfores de l’obra.
- Reflexionar sobre els rols socials: Identificar i trencar estereotips de gènere que puguin limitar les expectatives o llibertats de les nins i nines.
- Ensenyar valors de respecte i empatia: Promoure el respecte mutu, la cooperació i la comprensió com a pilars fonamentals per a una convivència saludable.
- Utilitzar el teatre com a eina educativa: Aprofitar l’obra “Vola Valentina” per transmetre valors i ensenyances d’una manera dinàmica, visual i participativa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|