Activitats

 

CURS 2024/25

Activitats de tot el centre

Data

Objectius

Bunyolada

21-10-2024
  1. Fomentar el coneixement de les tradicions mallorquines: Apropar els infants a les arrels culturals i festives de Mallorca, ajudant-los a entendre el significat de la Festa de les Verges dins el calendari tradicional.
  2. Preservar el patrimoni cultural: Contribuir a mantenir viva una tradició popular, transmetent-la a les noves generacions perquè no es perdi amb el temps.
  3. Fomentar la convivència i la cohesió grupal
  4. Gaudir d’una festa escolar: Crear moments de celebració i diversió a l’escola, on els infants participin activament i gaudeixin d’un ambient alegre i festiu.
  5. Integrar la comunitat escolar: Implicar no només els alumnes, sinó també mestres, famílies i altres membres de l’escola, promovent la participació comunitària.

Cursa solidària

31-10-2024
  1. Educar en valors: Treballar valors com la solidaritat, la responsabilitat, la cooperació i el compromís amb les necessitats socials.
  2. Promoure l’educació per la salut: Donar eines als infants per entendre la importància d’un estil de vida saludable per prevenir malalties, mitjançant l’exercici físic i una alimentació equilibrada.
  3. Fomentar el treball en equip i l’esperit de comunitat: Crear un sentiment d’unió entre els alumnes i la comunitat educativa per assolir un objectiu comú.
  4. Implicar tota la comunitat educativa: Incloure alumnes, mestres, famílies i altres membres del centre escolar en una activitat conjunta que enforteixi els vincles entre tots.
  5. Gaudir de l’esport de manera lúdica: Convertir l’esport en una activitat divertida i accessible per a tots els alumnes, més enllà del nivell físic o la competitivitat.

Simulacre d’incendi

18-11-2024
  1. Garantir la seguretat de tota la comunitat escolar: Assajar una evacuació ordenada i ràpida per reduir riscos en cas d’una emergència real.
  2. Detectar possibles errors o punts de millora: Identificar problemes en el pla d’emergència de l’escola, com rutes d’evacuació mal dissenyades, temps d’evacuació excessius o confusió en la comunicació.
  3. Preparar-se per situacions reals: Familiaritzar els alumnes i el personal amb els procediments de seguretat establerts en el pla d’evacuació.
  4. Posar a prova el pla d’emergència: Assegurar que les rutes d’evacuació són adequades i que tothom coneix la seva funció i responsabilitats (mestres, alumnes, personal no docent).
  5. Entrenar el temps de resposta: Reduir el temps necessari per evacuar l’edifici de manera segura i ordenada.
  6. Garantir la comunicació efectiva: Assegurar que els senyals d’alarma, megafonia i ordres es transmeten de manera clara i comprensible per a tothom.
  7. Promoure la col·laboració amb els serveis d’emergència: En alguns casos, incloure policies locals, bombers o serveis d’emergència perquè ajudin a fer més realista el simulacre i orientin sobre possibles millores.
  8. Avaluar i ajustar protocols: Recollir dades sobre el desenvolupament del simulacre (temps, comportament, problemes trobats) per millorar el pla d’emergència en el futur.

Santa Cecília

22-11-2024
  1. Fomentar l’amor per la música i les arts: Donar a conèixer als infants la figura de Santa Cecília com a patrona de la música i utilitzar aquesta celebració per despertar el seu interès per la música i altres disciplines artístiques.
  2. Preservar i transmetre tradicions: Introduir als alumnes en les festivitats tradicionals i culturals, relacionant-les amb el context històric i local.
  3. Potenciar l’autoestima i la confiança: Donar als infants l’oportunitat de mostrar les seves habilitats musicals o artístiques en un ambient positiu i acollidor.
  4. Fomentar el treball en equip: Promoure la col·laboració entre els alumnes en activitats com corals, concerts o representacions teatrals relacionades amb la música.
  5. Crear un ambient festiu i inclusiu: Assegurar que tots els alumnes, independentment del seu nivell musical, puguin participar i gaudir de la festa.

25N “Vola Valentina”

25-11-2024
  1. Fomentar la igualtat de gènere: Ensenyar als infants la importància de respectar tothom, sense distincions de gènere, i promoure una visió igualitària des de la infància.
  2. Conscienciar sobre la violència de gènere: Introduir el concepte de violència o desigualtat d’una manera adequada a l’edat dels alumnes, a través de l’exemple i les metàfores de l’obra.
  3. Reflexionar sobre els rols socials: Identificar i trencar estereotips de gènere que puguin limitar les expectatives o llibertats de les nins i nines.
  4. Ensenyar valors de respecte i empatia: Promoure el respecte mutu, la cooperació i la comprensió com a pilars fonamentals per a una convivència saludable.
  5. Utilitzar el teatre com a eina educativa: Aprofitar l’obra “Vola Valentina” per transmetre valors i ensenyances d’una manera dinàmica, visual i participativa.
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

 

 

REVISTES ANTERIORS